Kitabhane Müzayedemize 03 Temmuz 2023 saat: 21:45'e kadar internet sitemizden pey verebilirsiniz. 21:47 itibariyle canlı mezat başlayacaktır.
Her lot için bekleme süresi : 10 Saniyedir.
Adil bekleme süresi : 10 Saniyedir.
Kitap, Dergi ve Diğer Süreli Yayınlar hariç tüm ürünlerde, ürün ve komisyon bedeline %20 KDV eklenecektir. Komisyon Oranı: %20 "ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 1 HAFTADIR."
Şeker Kutusu, Rıfat Ilgaz
İstanbul: Çınar Yayınları, Karton Kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,2000 baskı,125 s,Rıfat Ilgaz illede kişileri yermek gibi okurları güldürmeyi de amaçlamıyor. Nitekim, sululuğa uzak duruyor, güldürme uğruna hikayenin yapısını ve konunun niteliğini zorlamıyor. Mizah onda yaradılışının bir özelliği olarak kendiliğinden beliriyor
Sınıf, Rıfat Ilgaz
İstanbul: Çınar Yayınları, Karton Kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,1996 baskı, 94 s,Rıfat Ilgaz'ın "Yarenlik"ten sonra yayımlanan ikinci şiir kitabı "Sınıf" yeniden okurlarıyla buluşuyor. İlk basımı 1944 yılında yapılan "Sınıf"ta 19 şiir bulunuyor. Rıfat Ilgaz'ın yaşadığı çağın tanığı olduğunun göstergesi olan şiirler, dönemin iktidarının da ilgisini çekmekte gecikmemiştir. Haliyle
Sarı Yazma, Rıfat Ilgaz
İstanbul: Çınar Yayınları, Karton Kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,2003 baskı, 399 s,haliyle, Rıfat Ilgaz'ın bu romanı, adını Karadeniz'in emekçi, çalışkan kadınlarının simgesi olan sarı yazmadan almıştır. Ilgaz'ın çocukluk yıllarını geçirdiği Cide'ye dönüşüyle başlayan Sarı Yazma da bu topraklara aittir. Çok küçükken ayrılmak zorunda kaldığı, ama hiçbir zaman unutamadığı memleketi, yazarı geçmişine götürür
Acı Para, Erol Toy
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1985 baskı, 323 s,İnanmaya gelmezdi. Hiç inanmamak gerekirdi. Çocuğunu okutacak adam, zamanında davranırdı. Sen git Allah'ın taş yığınında olmayacak işlerle uğraş. Sonra kayıt süresinin bitiminden iki gün geçerek, gel şunu kaydedin de... Okul değil, dingonun ahırı burası. Sanki bana merkep teslim ediyor. Ama, çocuk okuyacak gibi. Gözlerinden, tutumundan belli. Zaten ablası, oükulun birincisiydi. Nedense, bu yoksul çocuklarının çoğu akıllı oluyor.
Hançer ,Işıl Özgentürk
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1983 baskı, 87 s,Kör karanlıkta acemi bir yürek konak yerini arıyor. Dağların yaslı sessizliği canhıraş bir çığlıkla yırtılıyor. Bir ırmak bildiği bütün söylenceleri unutarak yatağını değiştiriyor. Melek kanatlı mavi bir çocuk, bodrum katının küçük penceresinden süzülerek içeri giriyor ve sedirin üstünde duran hançere ince boynunu uzatıyor. (,
Çamasan,Demirtaş Ceyhun
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1983 baskı, 162 s,Bu kitabında; bugün de köyden kente, kentten büyükkente, büyükkentten de Almanya'ya göçüp duran Anadolu insanının bin yıllık gçö serüvenini konu edinmektedir. Yazar; donkişotluk diye tanımladığı Anadolu insanının bu dinamizmini, toplumsal kalkınmamızın en önemli öğesi olarak benimsemekte ve bu niteliğe hikâyelerinde ayrı bir ağırlık vermektedir.
Mahşerin İnsanları,Bekir Yıldız
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1983 baskı, 139 s, Özellikle, savaştan çok soykıyımına dönüştürülen öldürmelerden daha öldürücü, daha hüzün verici olan, insanoğlunun umursamaz bir suskunluğa gömülmesidir. Söylenebilr ki, tarihin hiçbir döneminde, insan onuru böylesine yoksullaşmamıştır. Kitapta, bu mahşeri görünümde devgi, şahinin soyunda paha biçilmez özgürlük tutkusu, kör güvercinin serüveninde de, barış inancının kaçınılmazlığı anlatılıyor. Yani bir haykırış bir çağrıdır yazılanlar
Hanya Konya,F. Ülke Aren
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1981 baskı, 135 s,Hayatımda açılan yepyeni delikle karşı karşıyaydım. Korkunç ve karanlıktı. Bu delikler hep akşama doğru ortaya çıkar. Dibinde de tabii yılan vardı. Görmüyordum ama biliyordum. Davetkâr bir tavırla ağzını açıp, kapıyor ve beni çağırıyor olmalıydı. Bunların hepsi tıpkı benim gibi yeşil gözlüdür.
Kötü Bir Yaratık,Karabey, Zeynep
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1983 baskı, 97 s ,Bu günlerde başına önemli birşeyler gelebileceğini iyice güçlenen önsezileriyle anlıyordu. O yüzden kimseleri yanına istemez olmuştu. Yemeğini bile derin bir kuyuda herkesten her gürültüden uzakta yapayalnız yemek istiyordu. En yakınındakiler bile ona giderek daha tedirgin davranmaya başladılar. Ondaki gücün ters bir rastlantı sonucu olsa bile kendilerine yönelebileceğini sezmek hoşlarına gitmez olmuştu.
Tekerleklerin Türküsü,Yordan Yovkov
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1982 baskı, 174 s,Yovkov'u okumak XIX. yüzyılın ilk yarısında Balkanların sosyo-kültürel yapısına tanık olmak demektir. Âşıklarıyla, eşkıyalarıyla, ağalarıyla köy yaşamının gerçek bir panoraması yer alır onun öykülerinde. Yöresel temaları işlerken evrenseli yakalamayı başarır. Dönemin yaşamsal açmazlarını belirtmekle yetinmez, olması gerekeni de dile getirir. Belgesel nitelikli ustaca yazılmış öyküleriyle tanınan Yovkov'un bir diğer özelliği, siyasi ve ideolojik oluşumların ötesine geçebilmesidir.
Değişik Gözle,Necati Cumalı
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1983 baskı, 117 s ,Ne işim var burada diyeceği geliyordu kendi kendine. Localarda kadınlarla erkekler, sarmaş dolaş kadeh kaldırıyorlar, gülüşüyorlardı. Localardan birinde de bir kadın, bütün kadınlardan çok içiyor, bütün kadınlardan yüksek sesle gülüyordu. Tanıyor gibiydi o kadını. Hepsi o kadar...
İstanbul Allak Bullak,Ümit Kaftancıoğlu
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1983 baskı, 195 s,Kaftancıoğlu'nun bütün öteki yapıtlarında olduğu gibi yaşamından çıkardığı bu öykülerde gerçeğin çarpıcı, acı, hüzünlü yanlarıyla bir kez daha karşılaşacaksınız. Onun yaşadıklarının bizim de yaşadıklarımız olduğunu unutmayarak okunmalı bu öyküler.
Gurbet Kaçtı Gözüme,Mustafa Balel
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1983 baskı, 217 s,
Dağ Başındaki Ölü ,Muzaffer Hacıhasanoğlu
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1983 baskı, 184 s, Ben şimdi bu dağ başında sırtüstü yatan bir ölüyüm. Deli Mehmed'le Keleşlerin İbo başımda bekliyorlar. Yukarda, daha yukarda bir meşe ormanı başlıyor. Yattığım yerdeki meşeleri keçiler kel başa çevirmişler. Hayvanlarımıza da bize de yetişmişler. Kışlık odunumuzu indirmişiz bu dağlardan. Şimdi bir dal koparamam artık
Ölü Bir Kadın Yazar,Afet Ilgaz
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1983 baskı, 207 s,Nine yüzüme, kocama hem kızdığını, hem acıdığını, hem onunla alay ettiğini anlatan bir gülümseme ve merakla bakıyordu. Ben de bazen “kim görecek” deyip bu nine gibi pazen donlar giyerim. Ama hiç doğru değil, giymemek lazım. Çünkü etekleri potlaşıyor
Panayır / Sur,Adnan Özyalçıner
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1983 baskı, 203 s, Artık her dağ bir düzlüktür. Burada her ölüm kazanılmış bir ölümdür. Her mezar bir başka renk çiçek açar. Bir ayrı koku yükselir her birinden. Düzlükse, evle araları üç adım olan yeşertisiz boş mezarlar ülkesi, yaldızlı bir öldürülenler sarayıdır. Cinayetler sarayı.
Yirmibeş Kuruşa Amerika,Naim Tiralı
İstanbul, Yazko Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, 1983 baskı, 97 s,Naim Tirali, “Yirmibeş Kuruşa Amerika” adlı öyküsünde, Missouri zırhlısının İstanbul'a gelişiyle yaşanılan olayları ince bir alaya alır.
Öküz Başkan, Aziz nesin
İstanbul: Köyün çocuğu yayınları 1980, 48 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı
Güle Güle Dünya Ben Burda Kalıyorum, Müjdat Gezen [Birinci baskı]
İstanbul:Kırmızı Kedi Yayınevi 2017 Birinci basım, 171 s, Karton kapaklı, enso kağıt,Kitabımın ismi Güle Güle Dünya Ben Burda Kalıyorum... ‘Burda'nın ortasındaki ‘a' harfi konuşma dilinde düşüyor ya, o nedenle konuşur gibi olsun istedim bu kitap... Ama dünyaya, ‘Hoşça kal,' demek istemediğimi de anlatmaya çalıştım.”Müjdat Gezen yeni kitabı Güle Güle Dünya Ben Burda Kalıyorum'u dünden bugüne, çocukluğundan şimdisine, ülkenin hallerinden sanata kadar anılarıyla, düşünceleriyle dokuyor. Keyifli bir sohbet ortamında okurunu kâh güldürüyor, kâh hüzünlendiriyor.,
Yapabilirsin, Müjdat Gezen [Birinci baskı]
İstanbul:Kırmızı Kedi Yayınevi 2018 Birinci basım, 122 s, Karton kapaklı, enso kağıt,Oyunculuğu ve yönetmenliği yanında eğitmenliğiyle ama her şeyden önce güvenilir bir yol gösterici kimlişiyle öne çıkan Müjdat Gezen, “Yapamıyorum” dediğimiz pek çok şeyi, inanç ve azimle üzerine giderek nasıl yapabildişimizi anlatıyor, anlatırken de kendi tecrübelerini, gözlemlerini ve okuduklarını paylaşıyor. Gezen'den verimli ve mutlu bir yaşam sürmenin yolunu gösteren keyifli bir motivasyon kitabı.
Şıpsevdi,Hüseyin Rahmi Gürpınar ( Orjinal Metin)
74İstanbul:Everest Yayınları Birinci basım 2008, 474 s, Karton kapak, Enso kağıt,Yaşadığı dönemi, toplumu mizahi bir bakışla ele alan ve bu mizahın ardında en derin eleştirileri dile getiren Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın ilk romanlarından biri olan Şıpsevdi, yayıncılık hayatımızın yasaklı kitaplarından. İlkin Alafranga adıyla yayınlanıp sansüre uğrayan, daha sonra Şıpsevdi adıyla yayımlanıp çok sevilen bu roman,
Gulyabani ,Gönül Ticareti, Melek Sanmıştım Şeytanı Hüseyin Rahmi Gürpınar Kapak Münif Fehim
İstanbul: Özgür Yayınları 2003 baskı, 360 s, Türk edebiyatının ilk korku romanı olma özelliği taşıyan Gulyabani, bir yandan batıl inançları ele alırken bir yandan da güncelliğini hâlâ koruyan bir başyapıt , Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı
Zeyno'nun Oğlu, Halide Edib Adıvar
İstanbul: Remzi Kitabevi 1973 baskı, 291 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, Ne okuduğu kitaplar ne ev işi onun kalbinde çocuğun insanî ve sıcak yerini dolduruyordu. Günde iki defa Kürt Zeyno'yu arıyor, onunla dertleşiyordu. Fakat Kürt Zeyno, Bayram Ağa ismini alarak bir gün evvel gelen meçhul adamın kim olabileceğini düşünüyor, sıkılıyor, bunun Ramazan olması ihtimali onu bir kâbus gibi korkutuyordu. Zeyno'nun Oğlu, Türk edebiyatının öncü kadın yazarlarından Halide Edib Adıvar'ın en özgün romanlarından biri.
Meskalin 60 Draje,Murathan Mungan [Birinci baskı]
İstanbul: Metis Yayınları 2000 baskı, 264 s. Karton kapak, Enso kağıt, Kültür sanat sorunları üzerine “kafa açıcı” ya da duruma göre “kafa yapıcı” olmasını arzuladığım ve amaçladığım bu yazıları, eğlenceli olsun diye bu başlık altında toplamak istedim. “Meskalin” adı, kitabı varederken, metafor değerinde bir simge oldu
Sosyalizm Asıl Şimdi,Attila İlhan
İstanbul:İş Bankası Kültür Yayınları 2005 baskı, 404 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,Türkiye'de sosyalizm gelişecekse elbette ulusal ve özgürlükçü gelişecektir; dünyanın içinde bulunduğu şu koşullarda başka türlüsünün yürümeyeceğini tarih göstermiştir. Bu yüzden de partilerin ve liderlerin eskiden kalma saplantı ve alışkanlıkları bırakıp ulusal, demokratik, laik ve anti-emperyalist bir zeminde birleşmeleri zorunlu görünüyor; merkez sağın 'vahşi' liberalliği, merkez solun 'tatlısu' solculuğu, toplumda büyük tahribat yapmış, gerçekte sosyalistlere geniş bir hayat sahası ve manevra imkanı yaratmıştır. Bundan yararlanmasını bilmek lazım
Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı,Bilge Karasu
İstanbul: Metis Yayınları 2001 baskı, 138 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,“Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı'nda baskı, bir dış etken, insan eliyle oluşturulduğunda ne denli bilinse de bir tür kıran gibi ortaya çıkar. Bizans'ta ‘resimkırıcılık' diye adlandırılan baskı dönemi başlatılırken genç keşiş Andronikos'un kendi kendine sorduğu soru şudur: Birey olarak bu baskı karşısında, benimsemediğim, ama bana zorla benimsetilmek istenen bu yeni inanç karşısında ne yapmalıyım?
Rubailer Dörtlükler,Ümit Yaşar Oğuzcan
İstanbul:Everest Yayınları 2008 baskı, 285 s, Enso kağıt, Karton kapaklı, Dörtlük ve özellikle rubai türünün çağdaş üstadlarından biri, Ümit Yaşar Oğuzcan... Belirli vezinler ve kesin kafiye/rediflerle dört satıra derin bir düşünceyi ya da sürükleyici bir duyguyu sığdırmak hiç de zor değilmiş gibi, Oğuzcan bize özlü sevgi, felsefe, toplumsal eleştiri dörtlükleri veriyor.
Yabanın Adamları,Tarık Dursun K.[Birinci baskı]
İstanbul: Kurul Yayınevi 1966 baskı, 99 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,Yabanın Adamları ile 1967 Sait Faik Öykü Ödülü'nü de alan Tarık Dursun'un muhteşem hikayesi ,
Yalnız Uyuyanlar İçin,Cemil Kavukçu [Birinci Baskı]
İstanbul: Can Yayınları 1996 baskı, 104 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,Fethi Naci'nin “tam bir anlatı ustası” diye nitelediği Cemil Kavukçu, Yalnız Uyuyanlar İçin'de bir araya getirdiği öykülerinde, yeni insan tipleriyle tanıştırır okuru. Bakışlarını dış dünyadan çok kendi içlerine çevirmiş insanlarla. Onların düşsel aşkları, hoşnut olmadıkları yaşam biçimlerinden kaçıp gitmekle gidememek arasındaki kararsızlıkları, kırılgan mutsuz dünyaları, hiçbir sorunlarını çözemeyen küçük kaçamakları anlatılır bu öykülerde.
Uzak Noktalara Doğru,Cemil Kavukçu [Birinci baskı]
İstanbul: Can Yayınları 1995 baskı, 131 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,Noktalara Doğru adlı bu kitabıyla 1996 Sait Faik Öykü Ödülü'nü de kazandı.
Kanayan,Erdal Öz
İstanbul: Can Yayınları 1985, 126 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı
Tüm Yazıları Konuşmaları,Vedat Türkali
İstanbul:Everest Yayınları 2005 baskı, 580 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,Türk edebiyatında olduğu kadar siyasi yaşamda da etkin bir rol üstlenmiş olan Vedat Türkali'nin Tüm Yazıları Konuşmaları kitabı, yazarın düz yazılarından, söyleşilerinden, çeşitli yargılamalardaki savunmalarından ve son dönem yazılarıyla röportajlarından oluşuyor. 40'lı yıllardan günümüze Türkiye komünist hareketinin önemli dönemeçlerini bulabileceğiniz kitapta, Türkiye sinemasının kalbi Yeşilçam'a içeriden bir bakış da sunuluyor. Ayrıca Vedat Türkali'nin yakın dönemde, kendisi hakkında yazılanlara yanıt da ilk kez bu kitapta okurla buluşuyor.
Eşref Saat,Şevket Rado
İstanbul:Doğan Kardeş Yayınları 1966 baskı, 139 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,Çocuklarımıza, hatta yalnız çocuklarımıza değil, her seviyedeki halkımıza vazife duygusunu, daha çok çalışarak refahını arttırmayı, güçlüklerden yılmamayı ve bunların dışında ailesine bağlı olmasını, şefkati, doğruluğu, adaleti, iyilik etmeyi, insan olarak manevi değerler kazanmayı, kısaca iyi ve vazifeli bir insan olmayı telkin eden kitaplarımız ne kadar azdır!,
Pencere: 4 Radyo Oyunu,Behçet Necatigil [Birinci baskı]
İstanbul: Varlık Yayınları 1975, 87 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,Behçet Necatigil'i her şeyden önce şair olarak tanımış olanlar, onun son on yıl içinde geliştirdiği oyunlar konusundaki başarılarını radyolarımızdan hayranlıkla izlemektedirler. Bu oyunlarında Necatigil tiyatro edebiyatımıza katkıda bulunduğu kadar ona yeni bir ses ve duyarlık da getirmektedir
Bir Yol ( 4 Perdelik Oyun ),Talip Apaydın [Birinci baskı]
İstanbul: Varlık Yayınları 1966, 93 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,
Ali ,Orhan Hançerlioğlu [Birinci baskı]
İstanbul: Varlık Yayınları 1955, 103 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,Haliyle
Boğaziçi Mehtapları,Abdülhak Şinasi Hisar
İstanbul: Varlık Yayınları 1967, 311 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskıBugünkü edebiyatı yakından takip edenler bu hülyayı ve onun ömrün büyük hakikatlerinin çok defa herkes için boş duran tasını zaman zaman dolduran lezzetli ve büyülü içkisini gayet iyi bilirler. Boğaziçi Mehtaplarının bu özlü şairi bize, yaşadığımız şehrin saat ve manzaralarında bu hülyanın serin ve baş döndürücü tadını bol bol ikram etmişti.,
Sarhoşlar ,Orhan Kemal
İstanbul: Varlık Yayınları 1968, 172 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskıTürk edebiyatının en sevilen yazarlarından biri olan Orhan Kemal, öykülerini, romanlarını yazarken gerçeği içinde ele aldığı insanın, çıkışsızlığını, yaşam koşulalrının ve kendi hatalarının başına açtığı işleri anlatırken asla umudu elden bırakmaz. Bu nedenle kimi zaman gülümsetirken kimi zaman göz yaşartan öyküleri okurda hiç silinmeyecek izler bırakır. Orhan Kemal'in kitapları bir okurun hayatta rastlayabileceği o çok nadir hazineler arasında yer alır,
Dost Mektuplar: Mektuplarıyla Edebiyatçılarımız ,Yaşar Nabi
İstanbul: Varlık Yayınları 1972, 196 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,Yazarının kişiliğine ışık tutacak mektupları seçmiş Yaşar Nabi. Ama Abdülhak Şinasi Hisar, Hamdullah Suphi Tanrıöver, Reşat Nuri Güntekin, Nahit Sırrı Örik, Nurullah Ataç, Ahmet Kutsi Tecer, Bekir Sıtkı Kunt, Sabahattin Ali, Sait Faik Abasıyanık, İlhan Tarus, Sabri Esat Siyavuşgil, Ziya Osman Saba, Cahit Sıtkı Tarancı, Orhan Kemal'in kaleme aldığı satırlar sadece kendi özel hayatlarını değil, unutulup gitmiş bir incelikler dünyasını, yeni Türk edebiyatının kuruluş aşamalarını da aydınlatıyor, sıcaklığıyla okuru sarıyor.
Kahramanlar,YAşar Nabi [Birinci baskı]
İstanbul: Varlık Yayınları 1969, 152 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,Cumhuriyet dönemi kültür, edebiyat ve sanatımıza yayıncılığıyla büyük katkılarda bulunan Yaşar Nabi Nayır, şiir, öykü, roman, tiyatro oyunları ve denemeleriyle, şair - yazar kimliğini de kanıtlamıştır.
Roman,Falih Rıfkı Atay
İstanbul: Varlık Yayınları 1964, 160 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskıRoman bir roman mıdır? Yoksa toplum hayatımızdan bir röportaj mı, yahut inkılâplar karşısında irticaın ayak diremesini tahlil eden bir deneme mi? Kitap 1932 de çıktığı zaman bu noktalar üzerinde duranlar, eserin hangi edebî nev'e girdiğini araştıranlar oldu. Bu suallere cevap vermeyi, bir kitabı belli bir tarza bağlıyarak tasnif etmedikçe içleri rahat etmiyen edebiyat tarihçilerine bakalım, herhalde kimsenin şüphe etmeyi hatırına getirmediği bir nokta varsa o da eserin büyük sanat kalitesidir.,
Galile Denizi, İlhan Berk [Birinci baskı]
İstanbul: Varlık Yayınları 1958, 218 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,
Tarihimizde Kürtler ve Ayaklanmaları,Alpay Kabacalı [İmzalı]
İstanbul: Cem Yayınevi 1991 Birinci baskı, 96 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı , Kürtleri şu ya da bu amaçla kullanmak isteyen güçlerin Okyanus öyelerinden kopup geldikleri de hesaba katılırsa, ufukların ne kadar genişlediği ve aynı zamanda ne kadar daraldığı ortaya çıkar, Önsöz İlhan Selçuk tarafından yazılmıştır.
Avrupa'da Dolaşanlar (Gezi Notları) Balaban [İmzalı]
İstanbul: Berfin Yayınları Birinci basım 1999, 132 s, , Üçüncü hamur kağıda baskı ,Adi ve siyasi suçlamalarla yıllarca mapus damlarında yattım. Tutsaklıkların serüvenini, bundan önceki kitaplarımda yansıttım. Bu kitabımda ise, Özgürlüğün suretini çizmek istedim; fırçayla değil, kalemle:
Bomba Davası - Savunma 1 - 2 , Talat Turhan [İmzalı]
İstanbul: Yayınevi Yok, 1986 baskı, 270+435 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, Demokrasiye ara verilen çok yakın geçmişimizle ilgili bir dönemin ( 12 Mart döneminin ) perde arkasının, olayların içinde olan birinci elden tanığı Talat Turhan aracılığıyla öğrenilmesi, demokrasinin kurulması için yoğun çabaların harcandığı bu günlerde, yargılarımızı etkilemektedir.
Edebiyatımı Geri İstiyorum, Demirtaş Ceyhun [İmzalı]
İstanbul: Sis Çanı 2005, 287 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı,, Eski Yunan kültür ve uygarlığının temelinde Homeros'un, çağdaş Fransız kültürünün temelinde Montaigne'nin, Moliere'in, İngiliz kültürünün temelinde Shakespeare'in yattığını yadsıyabilmek elbette olanaksızdır.
Türkiye İşçi Partisi'nde Oportünist Merkeziyetçilik (1966 - 1968), Rasih Nuri İleri [İmzalı]
İstanbul: Yalçın Yayınları 1987, 583 s, Birinci baskı, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, Türkiye İşçi Partisi'nde Oportünist Merkeziyetçilik (1966-1968) kitabını yazarken gitgide konunun TİP içindeki savaşımın sınırlarını aştığını, çok daha önemli genel sorunlara eriştiğini gördüm. Verilen savaşımın iç diyalektiği, geri kalmış veya bıraktırılmış bir toplumda demokrasi ve sosyalizm uğruna verilen savaşım karşısına dikilen, çözümü son derecede karmaşık, genel bir engelin tanımlanmasına dayandığını anladım
Kör beyazı Sordu Müştak Erenus [İmzalı]
İstanbul: Akış Yayıncılık 1991,176 s, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, İmzalı ithaflı,
Neden 2 Sosyalist Partisi 1946: TKP Kuruluşu ve Mücadelesinin Tarihi (1914 - 1960) Cilt 1-2 -3 Takım, İbrahim Topçuoğlu [İmzalı]
İstanbul: Yayınevi Yok , 1976,240+255+472 s, Birinci Cilt Samim Akay'a, Diğer İki cilt Zihni Anadol'a imzalı Zihni Anadol'a imzalı ithaflı, Karton kapaklı, Üçüncü hamur kağıda baskı, Bu tarihi mücadelede geçenleri en iyi bir şekilde ele almama, 1946 tarihinde kurulan Esat Adil Müstecabi sekreterliğinde olan (Türkiye Sosyalist Partisi) ve Dr. Şefik Hüsnü Değmer Başkanlığında olan (Türkiye Sosyalist Emekçi ve Köylü Partisi)nin birbirlerini suçlamaları ve muvazaa partisi olarak esas sol cenah kadrosunu da beraberinde sürükleyerek mahkemeye düşmelerine sebep olmuş ve imkân vermiştir. - İbrahim Topçuoğlu,Politika / SiyasetTürk Solu Cumhuriyet Dönemi Esat Adil Müstecabi Şefik Hüsnü Değmer Türkiye Sosyalist Emekçi ve Köylü Partisi Türkiye Sosyalist Partisi