Eser İçerikleri, Sanat Sosyoloğu Dr. Çağlar Deniz'in Danışmanlığında Yazılmıştır.
Hezarfen Hat Eserleri ve Evrak-ı Aliyye Müzayedemiz 16 Kasım 2024 saat: 22:00'a kadar internet sitemizden pey verebilirsiniz. 22:02 itibariyle canlı mezat başlayacaktır.
Her lot için bekleme süresi : 10 Saniyedir.
Adil bekleme süresi : 10 Saniyedir.
Kitap, Dergi ve Diğer Süreli Yayınlar hariç tüm ürünlerde, ürün ve komisyon bedeline %20 KDV eklenecektir. Komisyon Oranı: %20 "ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 1 HAFTADIR."
Celi Sülüs Besmele, Ketebe: Hüseyin Hüsnü Maniaoğlu; 18*23 cm. Paspartosu kırık haliyle
Elçekme
Hikaye-i Mevlid; İbrahim Aleyhisselam Kıssası, Kesikbaş Hikayesi Gibi Hikayeler De Bulunmaktadır, 48 Sayfa, Matbaa-ı Ahmed Kamil, 1323 Dönem karton mücellit cildinde.
Kitap
Silahhane-i Amire'nin ihtiyaçları için Sultan Abdülaziz tarafından Serasker Paşaya ödenen 1680 altının belgesi. Silah tüccarı Azarian'ın aracılık ettiği bu ödeme ile 5000 adet Martini Hanry marka tüfeğin 3. taksidi ödenmiştir.
Nadir filigranlı kağıda yazılmış nadir ve emsalsiz bir belge, 22 Mayıs 1291 (3 Haziran 1875).
Osmanlı Devleti Savunma Sanayii
Ara Güler, "Fotoğraflar", 1980. Onat Kutlar'ın Önsözüyle. Kitabın içinde Ara Güler'in ikonik 40 fotoğrarı yer almaktadır ve Güler, kitabı babasına ithaf etmiştir.
Kitap, Fotoğrafçılık
Hafız Mevlüthan Naciye Özdin ; Nadir Kadın Mevlüdhan Kartviziti
Bestelenmiş Mevlid metnini makamına ve usulüne uygun bir şekilde okuyan kişilere Mevlidhan (Mevlithan) denir. Mevlid, dini merasimlerde, ayin ve zikirlerde, kandil gecelerinde, doğumlarda, ölüm yıldönümlerinde ve adak olarak da okutulmaktadır. Köklü Türk kültürünün dünya üzerindeki yansımalarından olan Mevlid; Arapça’dan Rumca’ya, Tatarca’dan Boşnakça’ya birçok dilde ve lehçede okunmaktadır. Bu nedenle Mevlidhanlık ayrı bir önem kazanmış, adeta ayrı bir sanat haline gelmiştir. Her dönemde okuduğu mevlitlerle ün salmış mevlidhanlar vardır.Bunların bir kısmı da kartvizit bastırmıştır.
Kartvizit
Duahan Hafız Adem Erin
Duahanlar, günlük mesainin başlaması sırasında, belirli merasim ve şenliklerde duruma ve zamana uygun dualar okurlardı. Ayrıca tekke ve zâviyelerde zikrin veya âyinin sonunda dua etme veya ettirme ile görevli kişiler hakkında da aynı tabirler kullanılmıştır. Duahanlık aynı zamanda tarikat hiyerarşisinde de bir üst makamı ifade etmektedir. Nitekim Mevlevîlik’te duacı (duâgû) dedelerinin diğer dedegân arasında önemli bir yeri olduğu gibi âyin esnasında da önemli vazifeleri vardı. Mevlevî gülbangi denilen dua bunlar tarafından yapılırdı. Günümüzde de hatim, mevlid vb. çeşitli dinî toplantıların sonunda duayı yapan kişiye duahan denilmektedir.Cumhuriyet döneminde bazıları kartvizit bastırmıştır.
Kartvizit
Duahan H. Hasan Attik
Duahanlar, günlük mesainin başlaması sırasında, belirli merasim ve şenliklerde duruma ve zamana uygun dualar okurlardı. Ayrıca tekke ve zâviyelerde zikrin veya âyinin sonunda dua etme veya ettirme ile görevli kişiler hakkında da aynı tabirler kullanılmıştır. Duahanlık aynı zamanda tarikat hiyerarşisinde de bir üst makamı ifade etmektedir. Nitekim Mevlevîlik’te duacı (duâgû) dedelerinin diğer dedegân arasında önemli bir yeri olduğu gibi âyin esnasında da önemli vazifeleri vardı. Mevlevî gülbangi denilen dua bunlar tarafından yapılırdı. Günümüzde de hatim, mevlid vb. çeşitli dinî toplantıların sonunda duayı yapan kişiye duahan denilmektedir.Cumhuriyet döneminde bazıları kartvizit bastırmıştır.
Kartvizit
Arkası ithaflı, Cami içinde çoğunluğu kızlardan oluşan Kuran Kursu Öğrencileri Hatıra Fotoğrafı, Mihrap ve 2. Abdülhamid tarafından Hediye Edilen Büyük Boy Cami Saati Önünde ; 9*14 cm.
Fotoğraf
Reisülkurra Ahmet Arslanlar Hocaefendi, Kasket ve Takke Giyen Öğrencileri ile. 3 adet Orijinal Fotoğraf. Birinin arkasında öğrenci ve hocaların isimleri yazılıdır. 9*14 cm.
1911 yılında İstanbul’da doğan Reisulkurra Ahmet Arslanlar, Sultan Abdulhamit’in 1. İmamı, Hünkar imamlarından Hoca Niyazi Efendi’den Aşere-Takrib dersleri aldı. Musiki derslerini Zekâizâde Hâfız Ahmed Irsoy Hocaefendi’den öğrendi. Ahmed Irsoy Bey’den Subhi Ziya Bey, Tanburi Durri Bey, Mustafa Nezihi Bey, Rasim Ferid Bey, Münir Nureddin Selçuk Beylerle beraber bir çok eser geçtiler, musiki meşk ettiler. Bu dersleri Cuma namazından sonra Üstad’ın evinde yaparlardı. Mihriban Sultan Cami’inde Hoca Atıf Efendi’den Tefsir dersleri aldı. Alet derslerini Şefik el-Arvasi’den okudu. Fıkıh, Hadis derslerini Şefik Efendi, ve Çolak Mehmed Efendiler’den okudu. Reisülkurra Varnalı Hamdi Efendi’den Cezeri Ali Efendi (öl: 1976) ile beraber okudu. Ahmed Efendi, sırasıyla Atikalipaşa Camii ikinci imamı, Eyüp Camii başimamlığı yaptı. Hâfız Burhan ile beraber camilerde mukabele okumuştur. Toplam 52 yıl imamlık yapmıştır.
Fotoğraf
Tebriz Pehlevi Sarayı, Sokakta at arabası, askeri jip, işçiler ve askerler görünmektedir. 9*14 cm.
Fotoğraf
Arkası "Konya 1956" yazılı cami içerisi 2 adet fotoğraf, 9*14 cm.
Fotoğraf
Victoria & Albert Müzesi'nde Bulunan Batı ve Doğu Medeniyetine Ait Ciltlerin Görsellerinden Oluşan Kitap, 1. cilt, 1933.
Kitap, Ciltçilik
Victoria & Albert Müzesi'nde Bulunan Batı ve Doğu Medeniyetine Ait Ciltlerin Görsellerinden Oluşan Kitap, 2. cilt, 1933.
Kitap, Ciltçilik
1877 yılında Fransız Devleti Mühendisi David Efendi tarafından Fransızca Olarak Hazırlanan Bursa'nın Orhaneli İlçesine bağlı Karlıyer Mevkisinde bulunan Krom Madenleri ve İşletilmesine dair 8 sayfalık rapor. 34*21 cm.
Oldukça Nadir
Osmanlı Madenciliği
Nasih ve Mensuh Ayetleri, 12 sayfa, h. 1323 (m. 1905), Ketebe: Mustafa Asım oğlu Ahmed Bahri Efendi. 30*21 cm.
Oldukça Nadir. Nesh kelimesi terim olarak şer'î bir hükmün daha sonra gelen şer'î bir delille kaldırılmasını ifade eder. Neshin söz konusu olduğu durumlarda önceki hüküm mensûh, onu yürürlükten kaldıran yeni hüküm veya delil nâsih diye anılır.
Elyazma
Serlevhası Yaldız Baskı mızraklı İlmihal, Mustafa Rakım Efendi Hattıyla, 122 sayfa.
Taşbaskı
Kontrplağa Yapıştırılmış Halde 3 adet Eski Dönem Mekke- Medine Görseli ; 24,5*20 cm.
Afiş
2 Kitap bir arada; 3. Sene 1340 (1924) senesi Milli Nevsal, 376 s. ve Kanaat Matbaası Kitaplarının Resimli Tanıtımı, 60 s.
Milli Nevsal, Türkiye Devletinin 3. Yılına Özel olarak çıkarılmıştır. İçerisinde Atatürk, Latife Hanım, Milletvekilleri ve İstiklal Mahkemelerinin Görselleri ile Şehit Tayyareci Zeki Bey'e yazılan Marş bulunmaktadır.
Kitap
Osmanlı Klasik Üslupta Cilt Kapağı Kalıbı, Yaldızla Çizilmiştir. 27*17 cm.
Ciltçilik
Cumhuriyetin İlk Yıllarında Bazı Kentlerde Uygulanan Çarşaf Yasağına Dair Oldukça Nadir Varaka; 14*11 cm.
2. Abdülhamit Döneminde Hıristiyan Rahibelerinin Kıyafeti Olduğu Gerekçesiyle Müslüman Hanımların Giymesi Yasaklanan Çarşafın, Atatürk Döneminde de Yasaklanıp Yasaklanmadığına dair Tartışmalar Devam Etmektedir. Bu çok nadir belge ile en azından Türkiye'nin Bazı Bölgelerinde Belediyeler Tarafından Böyle Bir Yasağın İşletildiği Görülmektedir.
İnkılap Tarihi
Mevlidhan H. İbrahim Çanakkaleli, Telefon 6 Haneli.
Bestelenmiş Mevlid metnini makamına ve usulüne uygun bir şekilde okuyan kişilere Mevlidhan (Mevlithan) denir. Mevlid, dini merasimlerde, ayin ve zikirlerde, kandil gecelerinde, doğumlarda, ölüm yıldönümlerinde ve adak olarak da okutulmaktadır. Köklü Türk kültürünün dünya üzerindeki yansımalarından olan Mevlid; Arapça’dan Rumca’ya, Tatarca’dan Boşnakça’ya birçok dilde ve lehçede okunmaktadır. Bu nedenle Mevlidhanlık ayrı bir önem kazanmış, adeta ayrı bir sanat haline gelmiştir. Her dönemde okuduğu mevlitlerle ün salmış mevlidhanlar vardır.Bunların bir kısmı da kartvizit bastırmıştır.
Kartvizit
Kütahya İmam Hatip Mektebi Hey'et-i Talimiye ve Talebelerinin 13 Mayıs 1926'da Tertip Edilen Çamlıca Gezisinden 3 Adet Fotoğraf, 14*9 cm.
1926 yılında Türkiye'de Bulunan İmam-hatip Mektepleri Öğrencisizlik Gerekçesiyle Kapatılırken Mevcut Öğrenciler Açık Bırakılan İstanbul ve Kütahya İmam-Hatip Mektebi'ne Nakledilmiştir. Türkiye Dini Eğitim Hayatı Yönüyle Benzersiz Belgelerdir.
Fotoğraf
Kazımeyn (Kazımiye Türbesi), Altın Türbeler, İmam Musa Kazım Türbesi. 14*9 cm.
Kâzımiye (Kâzımeyn), Kerbelâ-yı Muallâ, Necef-i Eşref ve Sâmerrâ'yı içerisine alan Atebât-ı âliyât, başta Hazreti Ali ve şehit çocukları olmak üzere on iki İmam'dan büyük bir kısmının mezarlarının bulunduğu şehirlere verilen isimdir.
Fotoğraf
Katı ile hazırlanmış Bez Ciltbend, Enam için Hazırlanmış. 13*23 cm.
Oldukça Nadir
Cilt Kabı
Yaldız Kullanılarak Floral Desenlerle Yapılmış Levha, 17*12 cm.
Tezhip Levhası
Mevlidhan H. Hafız Ali Gülses, Telefon 6 Haneli.
Cemiyetin Telefon Numarası da Yazılmış.
Kartvizit
Bir Bürokratik Görev Esnasında Özal Dönemi Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı yapan Avni Akyol'a (1931-1999) verilen Japon Üretimi olan 24 ayar Altın Kaplama antik Chokin Sanatı Mamülü olan Kabe ve Ravza görselli 2 adet Tabak, Orijinal Kutusu ile. Provenance: Murat Peçenek. 11*11 cm.
Haremeyn Tabakları
Hamayil-i Mübarek Yazması, İçerisinde Tılsımlar ve Dualar Bulunmaktadır. 68 + 7 sayfa. İki ayrı Kişi Tarafından Yazılmış.
Oldukça Nadir.
Elyazma
1- 1949 Yılında Singer Dikiş Makinelerinin Düzenlediği Dikiş Kursuna Katılan Hanımefendiler, Hocaları ile. 2- Aynı Dönemden El ile Doldurulmuş Çamaşır Biçki Defteri, İçerisinde Jartiyer, Pijama, Zıbın, Gömlek gibi Kıyafet Çizimleri Yer almaktadır. Nişantaşı Kız Enstitüsü Öğrencisine Ait.
Fotoğraf ve Elyazma Defteri
Arabistan'a çalışmaya giden Türk işçinin Kabe'de yaşadıklarını anlattığı janjanlı Kartpostal.
Kartpostal
"Muhammed, Allah'ın Elçisidir" yazılı eski dönem Sticker, 6'lı set haliyle.
Dini sticker
"Hakk'a Doğru" Dergisi, 8 Haziran 1950 sayısı, Ön tarafında Musa Kazım Efendi ketebeli "Ey Celal ve Kerem Sahibi" levhası basılı. Arka kapakta ise Hacı M. Nafiz Tekinkaya imzalı " Hicaz Seferi Masrafları" konulu yazısı var. O dönemde Hacc'a giderken Kudüs'e de uğranılıyormuş.
Dergi
"Hakk'a Doğru" Dergisi, 12 Haziran 1950 sayısı, Ön tarafında Musa Kazım Efendi ketebeli "Ey İman Edenler, Size Oruç Farz Kılındı" ayeti levhası basılı. İç sayfada ise Hacı M. Nafiz Tekinkaya imzalı " Hicaza Gitmek için Hangi Yolu Tercih Edersiniz?" konulu yazısı var. Deniz Seferi ile yapılan Hac Yolculukları Anlatılmaktadır.
Dergi
"Türklerde Minyatür Sanatı"," Kıbrıs'ta Sultan Mahmut Kütüphanesi", "Çağlar Boyunca Kitap ve Önemi" vs. gibi konuların ele alındığı Turizm Dergisi, Ekim-1979; Arka Kapağı Kopuk Haliyle.
Dergi
Osmanlı Dönemi Elyazma Talik Şiir Levhası,Altın Mürekkebi ve İs Mürekkebi ile Yazılmıştır. Eski Dönem Ebrulu Paspartusunda; 24*15 cm.
Hat
Mehtap Reklam, Resim ve Matbaacılık El Afişi, Kadıköy, Telefon 6 Haneli. 9*12 cm.
Matbaacılık
Osmanlı Dönemi Taşbaskı Sülüs Hat Levhası, Fetih Suresinin İlk Ayeti,h. 1341 (m. 1922), Eski Dönem Paspartusunda; 15*10 cm.
Bereket getirdiğine inanılarak evlerde ve dükkanlarda bulundurulan vir levha.
Hat
Osmanlı Dönemi Taşbaskı Gubari Hat Levhası, Yasin Suresi, h. 1340 (m. 1921), Eski Dönem Paspartusunda; 15*10 cm.
Gubari levhaların elyazma versiyonlarına ulaşmak çok pahalı olduğu için taşbaskı versiyonları da üretilmişti.
Hat
Eski dönem Hacı Bilek Künyesi.
Bileklere takılan bu künyeler ile yanma dahil her türlü kazada tanınmayacak hale gelebilecek hacı adaylarının kimlik tespiti garanti altına alınmaya çalışılmıştı. Günümüze çok az versiyonu kalmıştır.
Obje
Abdal Musa Sultan, Hacı Bektaş Veli, Karacaahmet Sultan, 18*33 cm.
Bektaşi İşi Afiş