Prestij Sanat Kitapları Müzayedemize 23 Nisan 2023 saat: 21:30'a kadar internet sitemizden pey verebilirsiniz. 21:32 itibariyle canlı mezat başlayacaktır.
Her lot için bekleme süresi : 10 Saniyedir.
Adil bekleme süresi : 10 Saniyedir.
Komisyon Oranı: %20 "ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 1 HAFTADIR."
Voyage Pittoresue de Constantinople Et Des Rives Du Bopshore ''D'Aprés Les Dessins de M. Melling''
Yapı Kredi Yayınları, İstanbul-1969 Baskısı, Doğan Kardeş Matbaası Baskısı.
Bolca İstanbul Gravürü Mevcuttur. + Şömizlidir.
Doğan Kardeş ve Tifdruk Matbaacılık Sanayii A.Ş. Tesislerinde, Gravür Tifdruk, Fransızca Metin Ofset Tekniği ile, Asıl Kitabın Yarı Boyunda ve Aslının Tıpkıbaskısı Olmak Üzere Yalnızca ''2.500'' Adet Basılmıştır. Kitap Çok İyi Kondisyondadır.
Hanefi Yeter Sanat Kitabı, Çetin Güzelhan - Almanca Çevirisi: Çetin Güzelhan
Bilim Sanat Galerisi Yayınları, İstanbul-2002 Baskısı, 331 Sayfa + Şömizli ve Bol Sanat Eseri Görsellidir. Kitap Çok İyi Kondisyondadır.
Hanefi Yeter 1947 yılında Bayburt’ta doğdu. 1967 yılında eğitimine Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun atölyesinde başladı ve bu eğitim sırasında Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun özel atölyesinde çalıştı. 1970 yılında Paris’te “Academie des Beaux-Arts”da sanat eğitimine katılmaya hak kazandı; bazı kişisel sebepler nedeniyle bu eğitimini tamamlayamadı ve İstanbul’a geri döndü. Eğitimini Akademi’de tamamladı ve 1972 yılında mezun oldu. 1973 yılında Devlet Bursu Sınavını geçti ve Berlin Güzel Sanatlar Akademisi’nde lisansüstü eğitimine başladı ve 1978 yılında mezun oldu. Doksanı aşkın kişisel sergisi oldu; Türkiye’de ve yurtdışında Viyana, Paris, Brüksel, Manchester ve Almanya’nın çeşitli şehirlerindeki çok sayıda karma sergiye katıldı. Doğu Almanya’da kişisel sergi açan ilk Türk asıllı sanatçı oldu. O sergide kataloğu özel izinlerle yayınlandı. Eserleri ulusal ve uluslararası müzelerde ve özel koleksiyonlarda görülebilir. Berlin’de 5 duvar resmi, 2 seramik cephe, 2 mozaik pano, 1 heykel ve Darmstadt şehrinde 3 duvar resmi bulunmaktadır. 2006 ve 1012 tarihleri arasında Mersin, Aydın, Denizli, Trabzon, Ankara, Bursa, Antalya, Tarsus ve Nevşehir’de yüze yakın heykel ve rölyef çalışmaları gerçekleştirmiştir. Şu anda Yeter çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir.
Türk Dünyası Kültür Atlası - A Cultura Atlas of The Turkish World, Selçuklular Dönemi
Türk Kültürünü Hizmet Vakfı Yayınları, İstanbul-1997 Baskısı, 384 Sayfa + Bol Görsellidir + Şömizli ve Özel Muhafaza Kabındadır. Kitap Çok İyi Kondisyondadır.
Sabri Berkel (Work on Paper) Sanat Kitabı
Artist Yayıncılık, İstanbul-2000 Baskısı, Fotoğraflar: Serhat Gökçaylar, 358 Sayfa. Kitap Çok İyi Kondisyondadır.
Üsküp'te ilk ve orta öğrenimini tamamladıktan sonra, Belgrad Güzel Sanatlar Okulu'nun Hazırlık Bölümü'nden 1927-1928'de diploma aldı. Daha sonra Floransa Güzel Sanatlar Akademisi'nin Felice Carena atölyesinde, fresk ve gravür konusunda iki yıl eğitim aldı. 1935 yılında Türkiye'ye gelerek, Akademi salonlarında ilk kişisel sergisini açtı.
Ankara'da iki yıl resim öğretmenliği yaptı.
1939'da ise Akademi resim bölümünde gravür atölyesi asistanlığı yaptı. 1949-1974 yıllarında Dekoratif Sanatlar Bölümü'nde galeri öğretmenliği, 1965-1969 yılları arasında Yüksek Resim Bölümü Başkanlığı yaptı.
1961 yılında ise 22. Devlet Resim ve Heykel Sergisi'nde "Kompozisyon No I" resmiyle birinci oldu. 1991 yılında Kültür Bakanlığı'nca verilen Devlet Sanatçısı unvanını aldı. 4 Ağustos 1993 tarihinde, yatmakta olduğu Şişli Etfal Hastanesi'nde hayata veda etti.
Mustafa Altıntaş Sanat Kitabı -Gerard Xuriguera - Christine Adamı - Gülseli İnal
Bilim Sanat Galerisi Yayınları, İstanbul-2001 Baskısı, Sanat Yönetmeni: Burçin Alp, 433 Sayfa + Şömizlidir. Kitap Çok İyi Kondisyondadır.
Mustafa Altıntaş, 15 Haziran 1946`da Akşehir`de doğdu. ilk sanat eğitimini Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü`nde yaptı. 1970 yılında kazandığı bir Fransız bursuyla Paris`e gitmeden birçok sergi gerçekleştirdi. Paris`e vardığında uluslararası sanatçılar sitesinde 'Cite Inetrational des Arts'da bir atölyeye yerleşti ve Paris Güzel SanatlarYüksekokulu`na ENSBA`ya kayıt olarak, özellikle Gustave Singier ve Jean Bertholle atölyelerinde resim ve anıtsal resim çalışmaları yaptı. 1973 yılında Yüksek Plastik Sanatlar diplomasıyla mezun oldu. 1974-76 yılları arasındaysa TRT Ankara TV`de kameraman olarak çalıştı. 1976-80 arasında Sorbonne Üniversitesi Sinema Fakültesi`nde master çalışması yaptı. Ünlü sinema tarihçisi Jean Mitry, Eric Rohmer, Jean Rouch ve Michel Ciment gibi ünlü sinemacıların öğrencisi oldu. Birçok belgesel ve deneyimsel film gerçekleştirdi. Bu filmlerin bazıları uluslararası festivallere katıldı. Çok disiplinli çalışmalarını uluslararası bienallerde, festivallerde, 1970-95 yıllarında Fransa ve Avrupa`nın çeşitli ülkelerinde birçok kişisel ve karma sergilerde sergiledi. 1985-90 yıllarında Paris`te özel bir Güzel Sanatlar Okulu`nda resim dersleri de verdi. Şu sıralar (PIETRASANTA) italya da 'Uluslararası Heykel Parkı' projesi için 8 metre boyutlarında anıtsal bir heykel projesi üzerinde çalışıyor. Altıntaş`ın; Fransa, ABD, İsviçre, Finlandiya veTürkiye`de özel ve resmi koleksiyonlarda resimleri bulunuyor. Paris, İstanbul'da uzun dönemler geçirdikten sonra 1991 yılından bu yana dönemsel geldiği Bodrum'da artık kalıcı olarak yaşamaktadır.
Muhibbe Darga Armağanı, Hazırlayanlar: Taner Tarhan - Aksel Tibet - Erkan Konyar
Sadberk Hanım Müzesi Yayınları, İstanbul-2008 Baskısı, Baskı: Mas Matbaacılık, 545 Sayfa + Şömizli ve Bol Görsellidir. Kitap Çok İyi Kondisyondadır.
A. Muhibbe Darga 1921 yılında İstanbul Acıbadem'de doğdu. Osmanlı Sarayı'nda bir dönem kalem müdürü ve Maliye Nazırı olan Mehmet Emin bey'in torunudur. A. Muhibbe Darga dadılarla ve özel bir köşkte büyüdü. Babası Dr. Ahmet Sait Darga tarafından bir erkek çocuk gibi yaramaz ve gözü pek şekilde büyütüldü. Erenköy kız lisesinden sonra İstanbul Üniversitesi Arkeoloji Bölümüne girdi. Ünlü bilim adamları ile 1940'lı yıllarda Anadolu'da at sırtında ve taş arabaların üzerinde her türlü hava koşulunda keşif gezilerine çıktı. Karatepe kalıntılarını ortaya çıkaran ekibin içinde yer aldı. İstanbul Üniversitesi Eski Önasya Dilleri ve Kültürleri bölümünde asistan olarak başladı. Hitit hiyeroglieri üzerine araştırmalar yaptı. 1947 yılında doktorluk unvanını aldı. Anadolu'nun çeşitli liselerinde sanat tarihi ve Fransızca öğretmenliği yaptı. 1973 yılında profesör unvanını aldı. Karatepe, Gedikli, Değirmentepe kazılarına katıldı. Side dilinin çözülmesine katkıda bulundu. Üniversitede Hitit Sanatı ve Hitit Dili üzerine dersler verdi. Eski Çağ Dilleri ve Kültürleri bölümüne başkan olarak seçildi ve bu görevinden kendi isteği ile emekli oldu. A. Muhibbe Darga uzmanlık dalında yazılmış bir çok bilimsel inceleme ve araştırma makaleleri bulunmaktadır. Darga'nın en çok dikkat çeken kitabı Eski Anadolu'da Kadın isimli kitabıdır. Hitit Mimarlığı kitabı da en popüler kitaplarından biridir.
İstanbul Eminönü - Yeni Camii Külliyesi ve Hünkar Kasrı, Abdullah Kılıç
İstanbul Ticaret Odası Yayınları, Baskı ve Cilt: Filmon Baskı Çözümleri, İstanbul-2022 Baskısı, 238 Sayfa + Görseller. Kitaplar Çok İyi Kondisyondadır.
Resul Aytemur (Yeşiller / Kırmızılar / Sarılar / Maviler / Renk, Renk, Renk / Ve / Duyarlılıklar), Abdülkadir Günyaz
Ege Basım Yayın, İstanbul-2005 Baskısı, 232 Sayfa. Kitap Çok İyi Kondisyondadır.
Resul Aytemür, (d. 1951, Malatya) İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü, Neşet Günal Atölyesi’nden 1978 yılında mezun oldu. Aytemür resimlerinin konularını neredeyse tamamen İstanbul’un güncel yaşamından alır. Sanatçı parklar, çöplükler, semt pazarları, otobüs durakları gibi kentin, sıradan yapısını ele aldığı kadar polis ve göstericilerin karşı karşıya geldiği yürüyüşler, gece klupleri, genelevler ve fahişeleler gibi sıra dışı olay ve yaşamları da inceler. Sanatçının resimlerinde canlılık, cümbüş ve kargaşa göze çarpar; karakterlerin yaşama çabaları, kaygıları ve dramları ön plandadır. Sanatçı Beyoğlu'ndaki atölyesinde çalışmalarını sürdürmektedir.
Topkapı Sarayı, Fotoğraflar: Ali Konyalı - Kitap Tasarımı: Ersu Pekin
Akbank Kültür ve Sanat Yayınları, İstanbul-2000 Baskısı, Renk Ayrımı ve Baskı: Mas Matbaacılık, 479 Sayfa + Şömizli.
Topkapı Sarayı'nıın Nadide Eserlerinin Görselleri Mevcuttur. Kitap Çok iyi Kondisyondadır.
Güle Güle İstanbul, Semih Balcıoğlu
Sanat Çevresi Kültür ve Sanat Yayınları: 1, Baha Matbaası, İstanbul-1985 Baskısı. Kitap Çok İyi Kondisyondadır.
Bu Kitap Pescara (İtalya'da) 1992 Yılında Karikatür Kitapları Yarışmasında Birincilik Ödülü Kazanmıştır.
Semih Balcıoğlu; (d. 1928, İstanbul – ö. 27 Ekim 2006, İstanbul), Türk karikatürcüdür. Ortaöğrenimini Özel Işık Lisesi’nde, yükseköğrenimini İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Grafik Bölümü’nde tamamladı (1951). Karikatür çizmeye öğrencilik yıllarında başladı ve ilk karikatürü, Akbaba’ nın “Genç Fırçalar” köşesinde yayımlandı (1943). 1943-47 arasında Amcabey’in yayımcısı Cemal Nadir’in yanında çalıştı ve ondan etkilendi. Çizgide mizah anlayışının yerleştiği 1950’lerde, bu kuşağın ünlü çizerleri arasında yer aldı. 1958’de Taş ve İlhan Selçuk’la birlikte Taş-Karikatür adlı mizah dergilerini yayımladı. Akşam, Vatan, Dünya, Hürriyet, Tercüman, Politika gibi gazetelerde ve Özgür İnsan, Yankı, Çarşaf, Çivi gibi dergilerde güncel siyasal karikatürler çizdi; Çarşaf ve Çivi gülmece dergilerini yönetti. 1960’larda seramik karikatür çalışmalarıyla Türkiye’de üç boyutlu karikatürün ilk uygulayıcısı oldu. 1970’te Karikatürcüler Derneği’nin kurucuları arasında yer aldı ve üç kez (1970-72, 1975-76, 1978-79) başkanlığını yaptı. 1973’te Türkiye Gazeteciler Sendikası başkanlığına seçildi. Bu görevi 1979’a değin sürdürdü. 27 Ekim 2006 günü geçirdiği kalp krizi sonucu öldü. Cenazesi İstanbul’daki Zincirlikuyu Mezarlığı’na defnedilmiştir.
Die Karlsruhe Türkenbeute (Karlsruhe'deki Türk Ganimetleri), Bearbeitet von Ernest Petrasch - Reinhard Sanger - Eva Zimmermann - Hans Georg Majer
Hirmer Verlag München, Almanya-1991 Baskısı, 479 Sayfa.
Osmanlı Dönemi Objelerin, Eşyaların Görselleri Mevcuttur. Kitap Çok İyi Kondisyonda.
Mimar Sinan Kitabı, Aptullah Kuran - Fotoğraflar: Ara Güler - Mustafa Niksarlı
Hürriyet Vakfı Yayınları, Birinci Baskısı, İstanbul-1986 Baskısı, 419 Sayfa + Mimar Sinan'ın Çizimleri ve Eserleri Görsellerle Desteklenerek Anlatılmıştır.
Kitap Çok İyi Kondisyonda
Osmanlı Padişah Portreleri -Bir 19. Yüzyıl Albümü-, İnan ve Suna Kıraç Koleksiyonu / A 19th Century Album of Ottoman Sultans' Portraits, Metin: Günsel Renda
Koç Holding Public Relations/Halkla İlişkiler, İstanbul-1992 Baskısı, Metinlerin İngilizceye Çevirisi: Robert Bragner, 104 Sayfa + Osmanlı Padişahları Görselli. Süper Kondisyondadır. + Özel Muhafaza Kabındadır.
Utku Varlık, Omnia Ab Uno - Monografi: Gülseli İnal
Artist Yayıncılık, İstanbul-2001 Baskısı, İngilizce Metinler: Yaprak Zihnioğlu, Renk Ayrımı, Baskı ve Cilt: Omaş Ofset A.Ş., Yayıma Hazırlayan: Gülseli İnal - Nebahat Bodur + 308 Sayfa. + Bol Görsellidir.
Mustafa Aslıer Sanat Kitabı, İngilizce Çevirisi: Nazan Erkmen
Bilim Sanat Galerisi Yayınları, İstanbul-1995 Baskısı, Renk Ayrımı: Sürmeli Grafik, Baskı: Malkoçoğlu Matbaası, 163 Sayfa + Şömizli ve Görselli.
Mustafa Aslıer, Türk sanatının önemli sanat hareketlerinden sayılan Devlet Resim-Heykel Sergileri'ne ilk kez baskıresimle katılan ve seçilenlerden biridir. Özgün baskıresim tekniklerinin pekçoğu ile eser vermiş olan Mustafa Aslıer, sanatında kendine özgü tematik anlatım ve biçimsel stilizasyon anlayışı geliştirmiştir.
Mustafa Ata Sanat Kitabı, Canan Beykal - Çeviri: Robert Bragner
Bilim Sanat Galerisi Yayınları, İstanbul-1995 Baskısı, Bol Görsellidir, 183 Sayfa + Şömizli.
Mustafa Ata, 1945'te Trabzon'da doğdu. İlk ve ortaokulu Trabzon'da okudu. 1967'de Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümüne (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Ünversitesi) girdi. 1971'de Adnan Çoker atölyesinden mezun oldu. 1972' de Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü Adnan Çoker atölyesine asistan oldu. 1978'de “Sentetik Plastik Malzemeler, Biçimlendirme Yöntemleri, Sanatta Kullanımı” adlı kitabıyla sanatta yeterlilik aldı. Yapıtları, yurt içinde ve yurt dışında özel koleksiyonlarla, müze, devlet ve resmi kuruluşlarda bulunuyor. Sanatçı çalışmalarını İstanbul Şile'de sürdürüyor. Önceleri figürü baz alan kompozisyonları, zamanla da renk şeritleri olarak adlandırılabilecek kendine özgü bir yapı ve kavramın yaratıcılığını üslup edinmiştir. Yalınlık ve renkle biçim arasında kurduğu ilişkiyle yapılandırdığı kaligrafik örgü sanatının özgün yapısını oluşturur.
Resim Yazıları, Ahmet Oktay
Bilim Sanat Galerisi Yayınları, Renk Ayrımı/Baskı: Dünya Yayıncılık, İstanbul-2002 Baskısı, 262 Sayfa + Görseller.
İçerisinde Birçok Farklı Ressamın Eserleri Mevcuttur.
Anadolu Topraklarında Güzel Arayış, Gürol Sözen - Zeyne Sözen
HSBC Yayınları, Renk Ayrımı, Baskı ve Cilt: Mas Matbaacılık, İstanbul-2008 Baskısı, 415 Sayfa + Şömizli. + Görseller + Özel Muhafaza Kutusunda.
Kitapta Anadoludaki Antik ve Değerli Eşyaların Bolca Görseli Mevcuttur.
Bubi Sanat Kitabı, Sergi Koordinatörü: Selçuk Kaltalığolu
Beşiktaş Belediyesi BELTAŞ A.Ş. Sanat Yayınları, İstanbul-2010 Baskısı, Çeviri: Gül Korkmaz - Zulloch Ltd., 335 Sayfa + Görseller + Şömizlidir.
Hayati Misman Sanat Kitabı, Özkan Eroğlu - Çeviri: Turgut Arıkan
Bilim Sanat Galerisi Yayınları, Fotoğraflar: Ramazan Aydınoğlu, İstanbul-2002 Baskısı, 270 Sayfa + Şömizli + Görseller.
Hayati Misman, Gazi Eğitim Enstitüsü Resim İş Bölümü'nden 1968 yılında mezun oldu. 1970-1975 yılları arasında MEB bursu ile gittiği Kassel Devlet Güzel Sanatlar Akademisinde grafik tasarımı alanında ihtisas yaptı. 1975 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü'nde göreve başladı.
Gravürlerle Türkiye / Turkey in Gravures 1-2(Giysiler, Portreler/Garments, Portraits)-3 Takım
T.C. Kültür Bakanlığı Yayımlar Dairesi Başkanlığı Yayınları, Ankara-2002 Baskısı, 1. Cilt: 263 Gravür / 2. Cilt: 254 Gravür / 3. Cilt: 264 Gravür
Unutmamak Sanat Kitabı, Sergi Koordinatörü: Selçuk Kaltalıoğlu
Beşiktaş Belediyesi BELTAŞ A.Ş. Sanat Yayınları, İstanbul-2013 Baskısı, Çeviri: Kemal Menemencioğlu, Renk Ayrımı, Baskı ve Cilt: Promat Basım Yayın, 250 Sayfa + Görseller + Şömizlidir.
Mahmut Celayir - Mitos Manzara / Mythos Landschaft, Barbara Lipps - Kant
Bilim Sanat Galerisi Yayınları, Renk Ayrımı: Pınar Ofset, Baskı Adedi: 2000, İstanbul-1999 Baskısı, 151 Sayfa + Görseller + Şömizli.
1951 yılında Bingöl’de doğan Mahmut Celayir, 1972 – 1976 yılları arasında İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda eğitim aldı. 1976 – 1978 döneminde Eskişehir TV Enstitüsü’nde grafik ve sahne tasarımı, 1982 – 1984 döneminde ise İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda sahne tasarımı alanında çalışmalar yürüttü. Çok sayıda kişisel sergi açan ve ulusal ve uluslararası grup sergilerine katılan sanatçı bugün çalışmalarını İstanbul ve Berlin’de sürdürmektedir.
Jale Yılmabaşar Seramikleri, Yöntemleri
Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara-1990 Baskısı, Basıma Hazırlayan: Barek Basım Reklamcılık, 227 Sayfa + Şömizli.
Jale Yılmabaşar (d. 1939, Samsun), Türk ressam ve seramik sanatçısı. Ayrıca ilk Türk kadın seramik profesörüdür. 1957 yılında AFS bursuyla ABD'ye giderek Albany Union High School'dan mezun olarak seramik çalışmalarına bu ülkede başladı. Jale Yılmabaşar, Türkiye'ye döner dönmez üniversite sınavlarına hazırlanmış. 1958'de Seramik Bölümü ile Bale Bölümünü aynı anda kazanmış iki bölüme aynı anda devam etmiştir. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü'nde öğretim üyesi olarak çalıştıktan sonra emekli olmuştur. Yılmabaşar, Paris, Münih, Londra ve Moskova'da sayısız sergi açtı. 1970'li yıllarda Candeğer Furtun, Hamiye Çolakoğlu, Atilla Galatalı, Güngör Güner, İlgi Adalan, Mustafa Tunçalp, Erdinç Bakla gibi sanatçılar ile seramik sanatına canlılık ve yenilik getiren isimlerden biri oldu. Picasso müzesinde yapılan yarışmalarda jüri üyeliği yapan ve sayısız ödüle sahip sanatçı, 40. sanat yılını İstanbul'da açtığı bir sergiyle kutlamıştır. 1985'te Fatih köprüsünün yapımı nedeniyle atölye olarak kullandığı evi yıkılınca resim yapmaya yönelmiştir. 1998 yılında Kültür Bakanlığı'nca verilen Devlet Sanatçısı unvanını almıştır.
1987 Baskısı, İçerisinde Farklı Rus Sanatçıları Barındıran Sanat Kitabı
Şömizli ve İçi Bol Eser Görselleriyle Doludur. 136 Sayfa.
Füreya Sanat Kitabı, Curated by Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy 2017-2018 Akaretler Sıraevler
Fotoğraflar: Ara Güler, MASA - Kale Holding Yayını, İstanbul-2017 Baskısı, Birinci Baskısı, 474 Sayfa + Şömizli.
Kitap İyi Kondisyondadır.
Füreya Koral, 12 Haziran 1910 tarihinde doğdu. Tarihe ilk Türk profesyonel kadın seramik sanatçısı olarak geçmiştir. Genellikle çinicilik konusundaki gelişkin tekniğiyle, Doğu ve Batı sanatlarının bir birleşimine varmıştır.
İstanbul'da doğan Füreya Koral'ın babası Emin Paşa idi. Notre Dame de Sion Kız Lisesi'nden 1927'de mezun oldu. Bir süre İstanbul Üniversitesi'nde Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümüne devam etti. Dönemin ünlü Macar keman virtüözü, sonradan Füreya'nın teyzesi Aliye Berger ile evlenecek olan, Charles Berger'den özel keman dersleri aldı. 1940-1944 arasında müzik eleştirileri yazdı, çeviriler yaptı.
İkinci evliliğini o zaman milletvekili olan Kılıç Ali ile yaptı ve Ankara'ya yerleşti. Bu evlilik sırasında tüberküloz'a yakalandı. İsviçre'de Leysen'de sanatoryumda tedaviye gitti. Burada iken Londra'da bulunan teyzesi Fahrelnissa Zeid, vaktini verimli geçirmesi amacıyla ona sanatla uğraşma materyalleri gönderdi. Bunlar arasında bulunan seramikçilik alet ve materyali dolayısıyla ilk defa seramikçiliğe ciddi bir uğraş olarak başladı.
1947'de Lozan'da seramik çalışmalarına başladı. Ardından tanınmış Fransız seramikçi Serré'nin desteği ile, Paris'te özel bir seramik atölyesinde çalışmalarını sürdürdü. İlk seramik ve taşbaşkı sergisini 1951'de Paris'te açtı. Aynı yıl yurda döndü, Maya galerisinde yapıtlarını sergiledi. Yurt içi ve yurt dışındaki çeşitli sergilere katıldı, ödüller aldı.
Osmanlı Fermanları / Ottomans Fermans,
T.C. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Osmanlı Arşivi Daire Başkanlığı Yayınları, Ankara-2003 Baskısı, 408 Sayfa + Şömizli. + İçerisinde Bolca Ferman Mevcuttur.
La Peinture Turque, Tahsin Öz
Publications De La Direction Générale de la Presse et du Tourisme, Ankara-1950 Baskısı, 28 Sayfa + Bolca Resim Mevcuttur.
Asırlar Sonra Bir Arada -Sadberk Hanım Müzesi'nin Yurtdışından Türkiye'ye Kazandığı Eserler-,
Sadberk Hanım Müzesi Yayınları, 235 Sayfa + Görseller.
Savaş ve Barış 15. - 19. Yüzyıl Osmanlı - Lehistan İlişkileri
T.C. Kültür Bakanlığı Anıtlar ve Müzeler Genel Müdürlüğü Yayınları, İstanbul-1999 Baskısı, 462 Sayfa + Görseller.
Geleneksel Kent Dokusu Birgi, Prof. Dr. Ülkü Altınok
Ege Yayınları, İstanbul-2007 Baskısı, 206 Sayfa.
Saltanatın Dervişleri - Dervişlerin Saltanatı -İstanbul'da Mevlevîlik-, İmzalı(?)
İstanbul Araştırmaları Enstitüsü Yayınları, İstanbul-2007 Baskısı, 268 Sayfa + Bol Görselli.
Büyükada Dün / Yesterday
İstanbul-210 Avrupa Kültür Başkenmti Yayınları, İstanbul-1997 Baskısı, 110 Sayfa.
Seferihisar -Geleceğin Türkiye'si-, M. Mustafa Kılınçer
Seferihisar Belediyesi Yayınları, 96 Sayfa + Görseller.
Alaçatı -Hikayesini Rüzgârın Taşa ve Denize Yazdığı Kent-, Nedim Attilla
Levent Print City, 96 Sayfa .
Öykülerle Ünlü İstanbul Camileri, Celalettin Kafesoğlu
VTT Yayıncılık, İstanbul Baskıs, 96 Sayfa + Görseller.
Şükriye Dikmen Sanatı Kitabı
Design and Preparation: Ezgi Advertising and Publishing Agency CO. Ltd., Reyo Matbaacılık, İstanbul-1986 Baskısı, 165 Sayfa.
Şükriye Dikmen, 1918 yılında İstanbul’da doğdu. Babası, Cumhuriyet dönemi bilimadamlarından Batumlu Cafer Fahri Bey‘dir. Ressam Tiraje Dikmen‘in ablası, Meclis-i Mebusan ve TBMM milletvekili Ali Dikmen‘in de yeğenidir. Şükriye Dikmen, Tek Figürlü kadın portrecisi Şükriye Dikmen, Tek Figürlü kadın portrecisi Üniversite öncesi öğrenimini Arnavutköy Amerikan Koleji‘nde yaparak 1942 yılında bitirdi. 6 yıl sonra, 1948 yılında Resim bölümünde okuduğu İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi‘ni bitirdi ve Paris‘e gitti. 1953 yılında, Paris’teki Ecole du Louvre‘un sanat tarihi bölümünden mezun olana dek üç yıl Fernand Léger‘le ve 2 yıl Sergier ve Roger Chastel ile birlikte çalıştı. 1953 yılında ilk kişisel sergisini, sonraki yıl ise Türkiye’deki ilk kişisel sergisini açtı. 1957’de Edinburgh festivaline, 1962’de ise Paris, Brüksel ve Viyana’da sergilenen “Çağdaş Türk Sanatı” sergilerine katıldı. 1968’de Devlet Güzel Sanatlar Akademisi‘nde eski ve yeni resimlerini bir araya toplayan retrospektif bir sergi düzenledi.
Utku Varlık Sanat Kitabı, Gülseli İnal
Bilim Sanat Galerisi Yayınları, İstanbul-1995 Baskısı, İçerisinde Birçok Sanat Eseri Görseli Mevcuttur., 232 Sayfa + Şömizli.
1942 yılında Bolu’da doğan Utku Varlık, 1961 yılında girdiği Güzel Sanatlar Akademisi, Resim Bölümü’nde Bedri Rahmi Eyüboğlu atölyesinde resim, Sabri Berkel atölyesinde ise gravür ve litografi eğitimi alır. Akademi’den 1966 yılında mezun olan Varlık, 1970 yılında devlet bursu ile Paris’e gider. 1971 – 1974 yılları arasında Paris Güzel Sanatlar Akademisi’nde George Dayez ile 1973 – 1975 yılları arasında ise Cachan Atölyesi´nde litografi çalışır. İlk sergisini 1965 yılında Cenevre’de açan Utku Varlık daha sonra aralarında İstanbul, Ankara, İzmir, Salzburg, Münih, Köln, Hamburg, Stuttgart, Cannes, Lyon ve Paris’in bulunduğu birçok kentte düzenli olarak sergiler açar. Çalışmalarını 1975 yılından beri Paris’te sürdüren Varlık’ın eserleri İstanbul ve Ankara Devlet Resim Heykel Müzelerinde, İstanbul Modern Sanat Müzesi’nde, Merkez Bankası ve İş Bankası Koleksiyonlarında, Amerika Birleşik Devletleri Ben and Abey Gray Vakfı’nda, Paris Belediyesi ve Paris Ulusal Kütüphanesi Koleksiyonlarında ve Lyon Müzesi’nde temsil ediliyor. Sanat yaşamına başladığı yıllarda dışavurumcu anlatımla figürlerini biçimlendiren Utku Varlık, 1960 ve 1970´lerde dönemin politik yaşamından etkilenerek yaptığı resimlerinde de bu anlatım biçimini kullanmıştır. Sanatçı 1975´ten sonra dışavurumcu anlatımdan ve toplumsal konulardan uzaklaşmış düşsel bir anlatım biçimine yönelmiştir. Utku Varlık için figür, sürekli ve asal olan doğanın yaşayan öğelerinden biridir ve yansımasını doğada bulur.
Resim Galerisi Pinakothek Katalog/Catalogue (İmzalı)
T.C. İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü Bilim ve Sanat Galerisi Yayınları, İstanbul-2004 Baskısı, 430 Sayfa + İçerisinde Bolca Sanat Eseri Görseli Mevcuttur. + Şömizli.
İlgi Adalan, Ümit Gezgin
Bilim Sanat Galerisi Yayınları, İstanbul-2002 Baskısı, 192 Sayfa + Bol Görselli + Şömizli.
İlgi Adalan (d. 1936, Bursa), Türk seramik sanatçısı ve resim öğretmeni. Siyah ve beyaz renklerin ağırlıkta olduğu soyut biçimli seramik çalışmaları ile tanınır. 1953-1959 yılları arasında Güzel Sanatlar Akademisi'nde (bk. MSÜ) Cemal Tollu atölyesinde resim üzerine çalıştı. Mezuniyet sonrasında beş yıl kadar bir süre resim öğretmenliği yaptı. 1960’lı yıllarda Gorbon Seramik Fabrikası’nda görev almaya başlaması ile seramik sanatına yöneldi. 1970'li yıllarda Candeğer Furtun, Hamiye Çolakoğlu, Atilla Galatalı, Güngör Güner, Jale Yılmabaşar, Mustafa Tunçalp ve Erdinç Bakla gibi sanatçılar ile seramik sanatına canlılık ve yenilik getiren isimlerden biri oldu. 1981’de İstanbul Sanat Bayramı Yeni Eğilimler Sergisi’nde bronz madalya ile ödüllendirildi. Eserlerinde kalıpları deformize olmuş insan figürü ve ellerin soyut biçimde oluşturduğu formlar baskın haldedir.
'Akdeniz'in Mor Binyılı'', Sergi Tasarımı: Samih Rifat, Çeviriler: Robert Bragner - Fred Stark
Yapı ve Kredi Kültür Sanat Yayınları, İstanbul-1999 Baskısı, 120 Sayfa + Görselli.
Türk Resminde Otoportre, Hazırlayan: Veysel Uğurlu
Yapı ve Kredi Kültür Sanat Yayınları, İstanbul-1996 Baskısı, 80 Sayfa + Görseller.
Nazmi Ziya Sanat Kitabı, Hazırlayan: Veysel Uğurlu
Yapı Kredi Kültür Sanat Yayınları, İstanbul-1994 Baskısı, 63 Sayfa. + Bol Sanat Eseri Görselli. + Şömizli.
İstanbul’un Aksaray semtinde 1880 yılında doğmuştur. İlk Türk izlenimci ressam olan Hoca Ali Rıza’dan resim dersleri almaya başlamıştır. Hoca Ali Rıza’nın tabiatın iyi bir eğitimci olduğu tavsiyesini hiç aklından çıkartmamıştır.1902’de Akademik bir eğitim için Sanayi-i Nefise Mektebi’ne kayıt olmuştur.1908 yılında mezuniyetinden sonra Paris’e giden sanatçı 1913 yılında yurda dönmüştür. 1925 yılında Sanayi-i Nefise’de müdürlük yapan ressam 1937 yılında İstanbul’ da vefat etmiştir.
Nazmi Ziya, renkli baskılarını gördüğü izlenimci ressamlara yakınlık duyuyordu. Daha Akademi’de öğrenciyken, 1905’te İstanbul’a gelen ve kaldığıbirkaç aylık süre içerisinde Haliç’ten çeşitli resimler yapan, Poul Signac’ın izlenimci türdeki çalışmaları da ondaki bu yakınlığı güçlendirdi.
Signac, açık hava ressamıydı. İzlenimcilerin açtığı yolda yürüyor, koyu kararenklerden arınmış kırmızılardan, sarılardan ve turunculardan oluşan manzaralar yapıyordu. O’nun İstanbul Limanı’ndan yaptığı etütleri gören Nazmi Ziya ne yönden gideceğini anlamıştı.
Nazmi Ziya birçok eleştirmen ve sanat tarihçisi tarafından Fransız İzlenimciliği’ne en yakın ressam olarak kabul edilmektedir. İstanbul’un birçok köşesini kendine konu edinmiştir. Nazmi Ziya’nın İstanbul atmosferlerine buğulu bir görünüm hâkimdir. Ayrıca Signac’ın noktacı tekniğinden çok etkilenmiş ve bu eserlerini yolda vermiştir. Bu tür çalışmalarında saf renk kullanır. Ayrıntıya fazla girmemesine rağmen sağlam bir deseni vardır. Gelip geçici anı verirken kalıcı olmaya çalışır. Sanatçı için geçici olan şey güneş ışığıdır. Kullandığı renkler parlak, konusu ise yereldir.
‘’ Nazmi Ziya empresyonistti; çünkü paletinden koyu renkleri atarak açık tonlaraönem vermişti ve tabiat karşısında çalışmıştı, aynı konuyu günü belirli saatlerindedeğişik ışık tesirlerini gösterecek şekilde işlemişti. Tabiattaki ışık ve gölge olayınıaynı rengin açık ve koyu tonlarıyla değil, zıtlık renklerle vermiştir. Renkleri olduğu gibi kullanmak yerine bunları elemanlarına ayırarak gözde birleştirmeyi tercih ediyordu’’.
‘’Nazmi Ziya, Hoca Ali Rıza gibi sabahın erken saatlerinde, şövalesi ve resim malzemeleriyle sokaklara çıkarak ve resimleyebileceği güzel manzaralar bulup,izlenimci bir tarzda doğayı resmetmiştir. Türk Resim tarihinde Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa’dan sonra İzlenimciliği en iyi aktaran ressam Nazmi Ziya Güran olarak kabul edilmiştir’’.
Nazmi Ziya, hocalığı sırasında desene büyük önem vermiş ve bunu öğrencilerine de aktarmaya, anlatmaya çalışmıştır.
Beyoğlu 1930 -Selâhattin Giz'in Fotoğraflarıyla 1930'larda Beyoğlu-, Metin: Ali Özdamar - Fotorağflar: Selâhattin Giz
Çağdaş Yayıncılık, İstanbul-1992 Baskısı, 143 Sayfa. + Bol Görselli.
Renoir von Michel Florisoone
Paris - Hyperion, Paris-1938 Baskısı, 166 Sayfa + Bol Görselli + Şömizli.
Fransız Empresyonist Ressam Pierre Auguste Renoir 1841 de Fransa’nın Limoges kentinde doğdu. Babası terziydi. Dört yaşındayken Renoir ailesi Paris’e yerleşti. 13 yaşında iken porselen boyama eğitimi aldı. Bu konudaki işleriyle aile bütçesine katkıda bulunuyordu. 1861-1864 yılları arasında İsviçreli ressam Charles Gleyre’den resim eğitimi aldı. Bu sürede Claude Monet, Alfred Sisley ve Frederic Bazille ile tanışıp onlarla birlikte çalışmaya başladı. Bu arada Paris’te besteci Gomod’nun yönetimindeki koroda şarkı söyledi. Müzik öğrenimi de yapmak istiyordu. 1864 yılındaki Paris Salon sergisine ilk defa bir tablosuyla katıldı. Resimlerindeki tazelik ve doğallık eleştirmenlerin dikkatini çekiyordu. 1870 yıllarında Pierre Auguste Renoir empresyonist akımın önderi olmuştu. Diğer empresyonistlerin aksine sanatçı Paris Salon sergilerini önemsiyor ve katılmak için yoğun bir şekilde çalışıyordu. 1874 ve 1876 sergilerinde yer aldı. Bu sürede galerici Paul Durand Ruel’in ve Pere Martin’in desteğiyle maddi durumunu da düzeltmişti. Ancak esas açılım Victor Chocquet ve Georges Charpentier’i tanımasıyla gerçekleşti. Aldığı siparişler ile yoğun çalışma temposunu sürdürdü. Ancak bir süre sonra çalışmaları kendini tatmin etmemeğe başladı. 1880’de Paris’te sanatçıların toplandığı semtteki atölyesini bırakarak ailesiyle birlikte banliyöye taşındı. 1881 de Cezayir’e, sonra da Italya’ya gitti. Venedik’i, Roma’yı, Floransa’yı ve Pompei’yi gezdi. Ertesi yıl Palermo’da Wagner ile tanıştı. Ünlü bestecinin en güzel portrelerinden birini yaptı. 1887’de empresyonistlerin sekizinci ve son sergisine katılmayı reddetti. Buna karşılık tablolarını New-York’ta, Brüksel’de ve Paris’te bağımsız olarak sergiledi.
1894’den sonra büyük sanatçının sağlık durumu bozulmağa başladı. Adele romatizmasına yakalanmıştı. Doktorlar Renoir’a Fransa’nın Midi bölgesinde yaşamasını tavsiye etmişlerdi. 1899’da Nice yakınında Cagnes köyüne yerleşen sanatçı yirmi yıldan fazla orada yaşadı. Fransa’nın güneyinde bir evde yaşlı bir kötürüm yatakta oturmuştu, Önünde bir ressam sehpası vardı. Bir hastabakıcı titreyen eline bir fırça sıkıştırdı. Fırçayı güçlükle paletine yaklaştırdı. Sonra kendinden emin fırça darbeleriyle resim yapmağa başladı. İşte Renoir son yıllarında böyle çalışıyordu. Bununla beraber tabloları gençliğinde yaptıkları kadar güzeldi. 1900 da Durand – Ruel’de açtığı özel bir sergiden sonra sanatçıya Lejyon D’Honeur nişanı verildi. 3 Aralık 1919 tarihinde Cagnes’de hayata gözlerini yumdu.
Ahmet Yeşil Sanat Kitabı, Mehmet Ergüven
Bilim Sanat Galerisi Yayınları, İstanbul-2000 Baskısı, Fotoğraflar: Ateş Döğücü, 226 Sayfa + Görseller.
1954 yılında Mersin'de doğan Ahmet Yeşil, Mersin'de yaşıyor ve çalışıyor. 1973 – 1985 Ressam Nuri Abaç, İlhan Çevik ve Ernür Tüzün'den resim eğitimi aldı. olmak üzere önemli yabancı koleksiyonlarda da eserleri bulunmaktadır.
Türk El Sanatları, Yayına Hazırlayan: Creative Yayıncılık, Fotoğraflar: İsa Çelik Creative Arşivi
Baskı: Alaş Ofset, Creative Yayıncılık, İstanbul-1990 Baskısı, 318 Sayfa + Görseller + Şömizli.
Doğumunun Yüzüncü Yılına Armağan Muhsin Ertuğrul
İ.B.B. Kültür İşleri Daire Başkanlığı Yayınları No.6, İstanbul-1992 Baskısı, Baskı: MATAŞ, 175 Sayfa.
28 Şubat 1892'de İstanbul'da doğdu. Türk tiyatrosunun batılı anlamda kurucusu olarak kabul edilen Ertuğrul, sinema alanında da Türkiye'de ilk önemli katkıları gerçekleştirmiştir. 1922-1939 yılları arasında Türkiye’de film yapan tek kişidir. Tefeyyüz Mektebi’nde okurken tiyatroya ilgi duydu ve aktör olmaya karar verdi. 1909'da Burhanettin Tiyatrosu’nda Arthur Conan Doyle'ın Sherlock Holmes oyununda 'Bob' rolüyle ilk kez sahneye çıktı. Ailesi, sahneye çıkmasına karşı çıktığı için baba evinden ayrıldı ve tiyatro eğitimi için 1911'de Paris'e gitti. 1912″de İstanbul’a döndü. Burada yönetmen ve oyuncu olarak çalışmaya başladı. İlk kez Shakespeare’in Hamlet oyununu sahneye koydu ve Hamlet rolünü kendisi oynadı. 1913'te Bursa'da Millet Tiyatrosu adıyla İsmail Galip Arcan, Behzad Butak ve Kemal Emin Bara ile kurduğu Yeni Turan Temsil Heyeti’nde çok sayıda yabancı oyunu sahneledi ve bu oyunlarda oynadı. Aynı yıl Şehzadebaşı'nda Ertuğrul Sineması'nı açtı. Burada ise film gösterimlerinin yanı sıra Karanlık İçinde Buse, Fener Bekçileri gibi oyunlar da sunuldu. Sinemada film öncesi kısa gösteriler yaptı. 1913 sonunda karıştığı bir siyasi olay nedeniyle sınırdışı edilip Fransa’ya gitti. İstanbul’a döndüğünde “Ertuğrul Muhsin ve Arkadaşları” topluluğunu kuran sanatçı, o sıralarda Berlin'e gitti ve Berlin'de kendi adına İstanbul Film adlı bir film şirketi kurdu. Üstat Film'in de ortağı ve yönetmeni oldu. "Samson", "Kara Lale Bayramı", "Şeytana Tapanlar" adlı filmleri çekti. 1918’de İstanbul’a döndü. Edebi Tiyatro Heyeti adında bir özel topluluk kurdu. İpek Film ve Kemal Film’in kurulmasında ön ayaklık yaptı. İpek Film'de 1928-1941 arasında yönetmen olarak 20 film çekti. 1923'te Halide Edip Adıvar’ın aynı adı taşıyan romanından uyarladığı “Ateşten Gömlek”, Kurtuluş Savaşı’nı konu alan ilk film olarak sinema tarihine geçti. Bu filmde başrolü oynayan Neyyire Neyir ile evlendi. Muhsin Ertuğrul, ilk sesli Türk filmlerini çekti; Mısır-Yunan işbirliğiyle 1931'de çekilen “İstanbul Sokaklarında” ve ertesi sene çektiği “Bir Millet Uyanıyor", ilk sesli Türk filmleri oldu. Ertuğrul, Istanbul Şehir Tiyatrosu’nda 1935-1936 sezonunda Türkiye’deki ilk düzenli çocuk oyunlarını başlattı. 1947'de kurulmakta olan Devlet Tiyatrosu'nu yönetmek üzere Ankara Devlet Konservatuvarı Tatbikat Sahnesi'nin başına getirilen Ertuğrul, çeşitli aralıklarla Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü ve İstanbul Şehir Tiyatroları Baş rejisörlüğü görevini sürdürdü. Bu dönemde 1964 Türkiye'de ilk kez Brecht’in bir oyununu ve Shakespeare’in 400. doğum yıldönümü nedeniyle beş sahnede beş Shakespeare oyunu sahneletti. Bu çalışmaları sebebiyle eleştirilere hedef oldu. 1966’da İstanbul Belediye Meclisi’nin kararıyla baş rejisörlük kadrosu kaldırıldı. Kamuoyunda, mecliste ve medyada büyük tepkilere yol açan "Muhsin Ertuğrul olayı", "Türk tiyatrosuna indirilen bir darbe" olarak nitelendirildi. Açıkta kalan Muhsin Ertuğrul, Federal Almanya ve Ispanya’daki tiyatro eğitim yöntemlerini incelemeye gitti. 1967’de LCC Tiyatro Okulu'nda sahne dersleri ve İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Enstitüsü'nde tiyatro eleştirisi dersleri verdi. 23 Aralık - 12 Ocak 1970 arasında 60. sanat yılı büyük programlarla kutlayan Muhsin Ertuğrul'a 23 Ekim 1971’de Kültür Bakanı Talât Halman’ın çabasıyla Cumhuriyet tarihinde ilk kez bir sanatçıya verillen "Devlet Kültür Armağanı" verildi. Ertuğrul'a 23 Nisan 1979'da Ege Üniversitesi'nce fahri doktor ünvanı verildi. Ünvanını almak ve sanat yaşamının 70. yıl kutlamalarına katılmak üzere gittiği İzmir'de 29 Nisan günü kalp krizi sonucu hayatını kaybetti. Ertuğrul'un mezarı İstanbul- Zincirlikuyu Mezarlığı'ndadır.